HTML

Tengericocik

Friss topikok

  • Csoszi_ka: Nálunk Vénusz csinált folyosót magának és a bébiknek :) (2013.02.19. 09:48) Babák
  • Cicaslany: @Csordás Szilvi: Igenigeeen! Köszi :) (2013.02.10. 21:43) 10 malac...

Dagi szemsérülése

2013.02.22. 11:23 Cicaslany

Tegnap este Daginak egy szénaszál fúródott a bal szemébe.

A gemon.ro azt írtja, hogy az ilyen sérülés jó eséllyel gyógyul, ha azonnali kezelést kap. Mivel este már nincs hová vinni, tanácsot kértem tapasztalt malacrajongóktól, hogy mit tegyek. Az eredmény, hogy reggel sürgősen állatorvos, addig pedig tisztán tartani a sérült szemecskét. Mivel nem volt körömvirágom, citromfű teával tisztogattam. (A citromfű erős vírus- és baktériumölő, én megfázáskor is azt szoktam inni. Előbb azért kipróbáltam a saját szememen, hogy biztosan nem  csíp-e, de szerencsére nem.) Éjjel pár óránként finoman lemostam kívülről, reggelre szép, teljesen ki tudja nyitni, enyhén könnyezik, nem váladékos, tiszta a környéke. Viszont opálos, és tegnap este határozottan látszott benne egy kb. fél mm hosszú seb, így az állatorvosnak mindenképpen látnia kell.

Beszéltem telefonon Pazár doktorral, ő is a Corneregel szemgélt javasolta, mint Kata. 17:00-re van időpontunk, addig ezzel kezelgetem. 

Update 18:30:

Most értünk haza az állatorvostól, Röfike is elkísért minket, hogy Dagi ne féljen. 
Molnár doktor csinált szaruhártyafestést, sajnos egy 6x3 mm-es terület megfestődött, vagyis van egy szép nagy szaruhártya fekélye. 
Napi 3-6 alkalommal Corneregel-el kell vastagon bekenni, és napi 3x Ciloxan szemcseppet csepegtetni.
Ha fájdalma van, Meloxydil, egyelőre eddig nem szükséges. 
Úgy tűnik, hogy rendbe fog jönni, és megmarad a látása. Ha nem javul, megfontolandó a műtét.

A puffadása most is borzalmas, a doktor azt javasolta, hogy folyamatosan adjak neki naponta fél tasal Bio-Lapist. Remélem, segít majd.

Szerdán megyünk kontrollra, Herceggel együtt, aki az utolsó atkakezelést kapja majd. 

Szólj hozzá!

Címkék: tengerimalac malac guinea pig szemsérülés beteg malac

A bejegyzés trackback címe:

https://cavia.blog.hu/api/trackback/id/tr525097965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása